Tuesday, November 5, 2013

Cucuk 2 Bulan

Alhamdulillah, anak ibu kini sudah pun 2 bulan pada 2 November lalu. Ibu dan Ayah lewat ke klinik. Hampir pukul 12 tengah hari baru sampai di klinik. Maklumlah ayah perlu keluar pejabat. Bukannya jauh tapi takdelah dekat sangatkan. Terkejor-kejor jugalah ibu memandikan Eryna. Bangun lambat kami maklumlah jenis tidur lepas subuh. Qada' tidur berjaga malam.

Ibu tak sempat bersarapan pun, tapi Ayah memang memahami. Ayah bawa roti kesukaan ibu.. Potato Bread. Nyum! Nyum! makan sebuku alas perut. Eryna pun ibu susukan. Dan, mesti #EBM pon ibu dah sediakan. Yelah, kalau di klinik agak leceh kalau nak direct breast feedingkan.


Di klinik, macam biasalah perlu ukur tinggi dan berat. Haa... Eryna dibaringkan dan kepala perlu mencecah hujung dinding. Ukuran diambil. Kemudian, Eryna perlu berbogel (comeynya bambam! anak ibu) dan ibu letakkan atas penimbang. Alhamdulillah, Eryna dah naik sekilo. Bulan lepas 2.95kg, bulan ni dah 3.9kg. Dengan, kepalanya yang dah botak (dibotakkan pada hari lahirnya yang ke 2bulan...hehehe) memang sangat comel!!!


Di bilik rawatan, nurse tanya la pelbagai soalan. Dan juga maklumkan yang tinggi dan berat Eryna normal. Geramnya result darah Eryna sebulan lalu tiada dalam simpanan. Dah di bawa oleh jururawat desa kawasan kami tinggal. Next Jumaat kena datang semula untuk berjumpa doktor berbincang apa patutlah. Doa ibu Eryna dah sihat sepenuhnya dari kuning dia tu. Tengok macam dah tiada jer....

Ayah yang pegang Eryna untuk dicucuk di paha. Tiga serangkai dalam satu jarum suntikan. Eryna ibu ni sangat kuat, sedikit je menangis dan alhamdulillah hingga kini dia masih belum demam. Sayangggggg anak ibu yang manja dan kuat ni.



Semoga terus membesar dengan sihat dan menjadi anak yang solehah. aamiin.

No comments:

Post a Comment